Program wizyty studyjnej w ramach projektu “Poszerzamy granice w matematyce”
Zapraszamy nauczycieli i dyrektorów z bydgoskich szkół podstawowych do udziału w cyklu spotkań, które realizujemy w ramach projektu "Poszerzamy granice w matematyce".
Program wizyty studyjnej w ramach projektu
“Poszerzamy granice w matematyce”
20-22.09.2021 r.
Dzień 1, 20.09.2021 r. (poniedziałek)
Godz.: 9:00-12:30
ODIORCY: NAUCZYCIELE MATEMATYKI, DYREKTORZY
Prelekcja
Zapoznanie uczestników z systemem nauczania w Niderlandach, zarządzaniem oświatą oraz strukturą komunikacji między placówkami. Zaprezentowanie ciekawych rozwiązań i próba porównania ich z rozwiązaniami w Polsce.
Godz.: 14:00-15:30
ODBIORCY: NAUCZYCIELE MATEMATYKI, DORADCY METODYCZNI
Panel dyskusyjny na temat rozwoju i zastosowania interesujących rozwiązań dotyczących nauczania pojmowanego ogólne, innowacyjnych metod, które nie są popularne, ale mogą być przydatne. Prezentacja będzie wsparta konkretnymi przykładami i dobrymi praktykami. Celem spotkania jest profesjonalny rozwój warsztatu nauczyciela.
Godz.: 16:00-18:00
ODBIORCY: NAUCZYCIELE MATEMATYKI
Warsztaty: Czy można nauczać matematyki pracując w grupach? Wady i zalety edukacji kooperatywnej w kontekście uczenia się od siebie nawzajem. Prowadzący wskaże dobre praktyki prowadzenia zajęć matematyki, zwracając uwagę na często popełniane błędy i sposoby ich unikania.
Dzień 2, 21.09.2021 r. (wtorek)
Godz.: 9.00-12.00
ODBIORCY: NAUCZYCIELE MATEMATYKI
Warsztaty: Czy nauczanie matematyki może wyjść poza podręcznik, salę lekcyjną,
czy scenariusz lekcji? Warsztaty będą polegały na zaprezentowaniu wykorzystania sytuacji
z życia codziennego do uczenia się i nauczania matematyki. Uczestnicy odpowidzą poznają kreatywną część nauczania matematyki w kontekście wykorzysytwania wszystkiego co nas otacza.
Godz.: 14:00-16:00
GRUPA DOCELOWA: NAUCZYCIELE MATEMATYKI
Warsztaty: Zapoznanie uczestników z różnymi modelami nauczania matematyki. Uczestnicy poznaja sposoby nauczania obowiązujące w krajach europejskich, porównają je z metodami stosowanymi na lekcji, dokonają autorefleksji i przećwiczą interesujące ich modele.
Godz.: 16:00-17:00
ODBIORCY: NAUCZYCIELE MATEMATYKI
Prelekcja z elementami panelu dyskusyjnego.
Czy edukacja matematyki ma sens? Spacer matematyczny zaprezentowany przez panią Iris Schouten, nauczyciela praktyka specjalizującego się w edukacji młodszych uczniów.
Dzień 3, 22.09.2021 r. (środa)
Godz.: 9.00-12.00
ODBIORCY: DYREKTORZY, PRZEDSTAWOCOELE JST
Prelekcja na temat organizacji społeczości nauczycielskiej, procesu kształcenia nauczycieli przed rozpoczęciem pracy w szkole oraz kształcenia ustawicznego. Zaprezentowany zostanie poziom zaangażowania uniwersytetów oraz prywatnych instytucji wspierających pracę nauczycieli.
Godz.: 14:00-15:00
ODBIORCY: DYREKTORZY I PRZEDSTAWICIELE JST
Panel dyskusyjny na temat wdrożenia działań do bydgoskich placówek, wsparcia mentorskiego i dalszej współpracy.
Godz.: 15:00-17:00
ODBIORCY: NAUCZYCIELE MATEMATYKI, DORADCY METODYCZNI
Warsztaty: Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem technologii w szkole podstawowej prowadzone przez pana Michela van Asta.