W Przedszkolu nr 66 "Przedszkolaki czytają - Europę zdobywają"

a

Przedszkole nr 66 brało udział w projekcie europejskim PO WER “Przedszkolaki czytają -Europę zdobywają”. Główne cele, które zostały zrealizowane w placówce to:

  • Poznanie przez wychowanków polskiej literatury dziecięcej, znajomość jej autorów oraz uświadamianie bogactwa zbiorów i gatunków ojczystej literatury jako dziedzictwa kulturowego .
  • Ukazanie właściwego kontaktu z książką poprzez wzór osób dorosłych.
  • Nabywanie wzorów pięknej polskiej mowy poprzez kontakt z utworami literatury dziecięcej nada również charakter patriotyczny.
  • Poznanie i zrozumienie swoich korzeni – języka, kultury, literatury wpływa na kształtowanie osobowości dziecka otwartego na otaczającą go rzeczywistość.
  • Wprowadzenie przedszkolaków w świat literatury dziecięcej, pobudzanie ich wyobraźni twórczej, zainteresowań czytelniczych- zainteresowanie książką, wzbogacanie zasobu słownictwa.
  • Propagowanie ciekawej lektury europejskiej, mogącej być inspiracją do dalszej twórczości i kreatywnej zabawy do pobudzenia i rozwoju u dzieci wyobraźni twórczej i otwartości na nowe możliwości -na Europę.
  • Przygotowanie zajęć tematycznych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, tabletów i innych narzędzi TIK oraz wykorzystując zdobytą wiedzę zawartą wysłuchanych i zapamiętanych przysłowiach, utworach, opowiadaniach, baśniach i wierszach dzieci staną się współtwórcami  książeczek elektronicznych.

 

W ramach realizacji projektu został zorganizowany cykl zajęć czytelniczych on-line z udziałem wielu gości. Dzieci zapoznały się z zasadami zachowania w bibliotece, wypożyczały wybrane przez siebie pozycje literackie z utworzonej biblioteczki przedszkolaka. Dowiedziały się również jak należy obchodzić się z książką. Brały udział w zajęciach z wykorzystaniem teatrzyku KAMISHIBAI i AUDIOBOOKÓW.

Przedszkolaki zwiedziły on-line miasta Europejskie, w których nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach językowych. Poznały kulturę, kuchnię oraz literaturę wybranych Państw europejskich. Dzieci ponadto brały udział w zajęciach, grach oraz przedstawieniach promujących czytelnictwo, przygotowanych przez nauczycieli, poznały bajkowych bohaterów z wybranych krajów europejskich.