Popełnianie błędów jako narzędzie dydaktyczne
Wiele jest powiedzeń w rodzaju “Człowiek uczy się na własnych błędach” czy “Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi”. Mimo tego popełnianie błędów jest w naszej kulturze i w przestrzeni publicznej stygmatyzowane. Nigdzie jednak nie jest na to zwracana uwaga tak bardzo, jak w szkole. Uczeń zamiast otrzymać na koniec swojej pracy informację zwrotną o tym, co udało mu się osiągnąć, otrzymuje informację, ile błędów popełnił. W konsekwencji postawa bierna staje się u ucznia opcją bezpieczniejszą niż aktywne poszukiwanie rozwiązań. A przecież w edukacji chcemy czegoś zupełnie odwrotnego. Trzeba odwrócić nam w szkole podejście do błędów. Niech ich liczba odzwierciedla nie to, jak ktoś jest słaby, ale to, jak chętnie podejmuje wyzwania.
O tym jak w mojej praktyce nauczycielskiej staram się wykorzystać popełnianie błędów, jednocześnie próbując oswoić uczniów z przekonaniem, że jest to nieodzowny element edukacji, podzielę się z Państwem na spotkaniu zatytułowanym “Popełnianie błędów jako narzędzie dydaktyczne”.
Romaric Abdoul
doradca metodyczny ds. fizyki
termin: 22.05.2023
godzina: 17:00 – 18:30
miejsce: online (Teams)
Zainteresowane osoby proszę o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego.