Jak zachęcić uczniów do myślenia?

Opublikowano: 2024-12-16 17:03, Numer artykułu: 91582 , Autor: B.Guz

W dniu 9 grudnia 2024 roku w Miejskim Ośrodku Edukacji Nauczycieli odbyły się warsztaty „Budowanie Myślącej Klasy na lekcjach matematyki”. Nauczyciele mieli okazję zgłębić sposoby na angażowanie uczniów i rozwijanie ich myślenia na lekcjach.

W trakcie spotkania omówiono kluczowe zagadnienia, takie jak:

  1. Dobór zadań angażujących uczniów – jak wybierać ćwiczenia, które pobudzą zainteresowanie i kreatywność uczniów, a także pozwolą na głębsze zrozumienie matematycznych pojęć.
  2. Rodzaje pytań, na które warto odpowiadać – jak odpowiadać na pytania uczniów, by stymulować myślenie, rozwijać umiejętność analizowania i wyciągania wniosków.
  3. Organizacja sali lekcyjnej – jak ustawić przestrzeń w klasie, by wspierała interakcje, współpracę uczniów i sprzyjała twórczemu rozwiązywaniu problemów matematycznych.
  4. Dzieleniu uczniów na grupy – jak efektywnie tworzyć grupy, które sprzyjają współpracy, rozwijają różnorodne umiejętności i umożliwiają różnym uczniom korzystanie ze swoich mocnych stron.

Warsztaty te podkreślają znaczenie rozwoju kompetencji nauczycieli w zakresie motywowania uczniów oraz budowania środowiska sprzyjającego aktywnemu myśleniu. Takie inicjatywy mają na celu nie tylko poprawę jakości nauczania, ale także pomagają uczniom stawać się bardziej niezależnymi myślicielami, co jest niezbędne w obliczu wyzwań współczesnego świata.

 

Spotkanie pokazało, jak ważne jest tworzenie przyjaznego środowiska do nauki, gdzie uczniowie mogą odkrywać, eksperymentować i uczyć się na błędach.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie! 
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o podobnych inicjatywach, śledźcie naszą stronę.

 
Zapraszamy do kontaktu!
Bożena Guz, bozena.guz@moen.edu.bydgoszcz.pl
Monika Mojsiewicz, monika.mojsiewicz@moen.edu.bydgoszcz.pl