Jak wspomagać ucznia z problemem w zakresie motoryki małej. Część 1. Grafomotoryka

Opublikowano: 2021-09-28 16:07, Numer artykułu: 43097 , Autor: M.Duczmal

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, którzy pracują z uczniem mającym problemy w zakresie motoryki małej. Szczególnie do nauczycieli wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, edukacji wczesnoszkolnej, wychowania przedszkolnego oraz klas integracyjnych na wszystkich poziomach nauczania.

W programie warsztatów m.in.:

- etapy rozwoju chwytu pisarskiego,

-  prawidłowe wzorce postawy siedzącej i chwytu narzędzia pisarskiego,

- kredka trójkątna czy heksagonalna, gruba czy cienka, krótka czy długa i dlaczego?

- kredki kamyczki czy klasyczne?

- dlaczego uczeń zbyt mocno lub zbyt słabo trzyma długopis i jak mu pomóc?

- nakładki grafomotoryczne czy nie i jakie?

- nożyczki z równymi oczkami czy z asymetrycznymi, samo-odbijające czy oporujące?

 

Terminy: 11.10.2021 lub 18.10.2021 godz. 15.30 – 17.00 (2h)

SOSW nr 3 w Bydgoszczy, ul. Graniczna 12, Sala T3 – proszę o obuwie zmienne.

 

Marzenna Duczmal