Edukacja prozdrowotna - dlaczego podejście fizyczne do problemu stwarza zupełnie nową jakość?

Opublikowano: 2025-03-17 21:00, Numer artykułu: 94788 , Autor: R.Abdoul

W edukacji dotyczącej zdrowego żywienia najwięcej jest radykalnych uogólnień i zakazów, a brakuje uzasadnień, które umożliwiłyby zastosowanie zdobytej wiedzy do swojego indywidualnego przypadku. Tymczasem ujęcie sprawy przy użyciu narzędzi jakich dostarcza realizacja fizyki już na poziomie szkoły podstawowej, umożliwia wykroczenie poza te ograniczenia. Może i nie sprawi, że ktoś stanie się od razu specjalistą dietetykiem, ale pozwoli krytycznie ocenić opinie, które kierowane do 45 kg kobiety i 120 kg mężczyzny nie mogą być jednocześnie dla obojga prawdziwe. A na tym nam teraz w edukacji bardzo zależy. Żeby dzieci uczyły się być krytycznymi wobec natłoku opinii, informacji, trendów, mody i influenserów.

Podczas naszego kolejnego spotkania podzielę się z Państwem tym, w jaki sposób nawiązuję na lekcji fizyki do diety i zdrowego żywienia, przy okazji omawiania pojęcia pracy i energii. Szczegółowo przedstawię Państwu sposób na realizację lekcji z pytaniami:

  • Po co jemy?
  • Na co wydatkujemy energię?
  • Jakie jest zapotrzebowanie energetyczne człowieka?
  • Czy hamburger z McDonalda może być zdrowszy od sałatki?
  • Jak zadbać o prawidłową masę ciała

Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych tematem: nauczycieli biologii i chemii, nauk o zdrowiu, wychowawców, a nie tylko fizyków, którzy będą chcieli urozmaicić swoje lekcje lub wypełnić tegoroczne zalecenia kuratorium.

termin: 07.04.2025

godzina: 17:00 – 18:30

miejsce: ON-LINE. Link do spotkania zostanie przesłany w tygodniu poprzedzającym szkolenie.

Chętnych do udziału w szkoleniu proszę o wypełnienie arkusza zgłoszenia (poniżej).

Jeszcze raz gorąco zapraszam,

Romaric Abdoul 

doradca metodyczny ds. fizyki