Biblioteka szkolna wsparciem dla głębokiego uczenia się

Opublikowano: 2025-10-20 19:09, Numer artykułu: 103624 , Autor: J.Kotwicka

Biblioteka szkolna wsparciem dla głębokiego uczenia się

 

Koncepcja głębokiego uczenia się jest zaprzeczeniem zasady „3xZ” (zakuć, zdać, zapomnieć). Jeśli naszym celem jest głębokie i trwałe uczenie się to rola nauczycielki i nauczyciela z osoby dostarczającej informacje i modelującej umiejętności, musi zmienić się w przewodnika, który jedynie ułatwia młodym ludziom tworzenie znaczeń. Naszym zadaniem jest kształtowanie wiedzy i umiejętności, które przetrwają i będą wykorzystywane przez uczniów w nowych sytuacjach i kontekstach. Biblioteki szkolne wspierają procesy efektywnego uczenia się, umożliwiają rozwój zainteresowań uczniów i ich samokształcenie. Biblioteki inspirują!

 

Zapraszamy na cykl 4 spotkań nauczycieli bibliotekarzy i wszystkie zainteresowane osoby:

  • Rozmowy i aktywności przy kartach… metaforycznych – 17.11.2025
  • AI w bibliotece -  sprzymierzeniec czy pogromca – 19.01.2026
  • Bazy bibliotek cyfrowych – skarbnicą inspiracji – 16.03.206
  • Edukacja włączająca w przestrzeni biblioteki – 18.05.2026

Szczegółowe informacje: joanna.kotwicka@moen.edu.bydgoszcz.pl