Zdalne nauczanie religii
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zachętą MEN do zdalnej pracy z uczniami, Komisja Wychowania Katolickiego KEP przypomina katechetom o możliwości korzystania z portali związanych z podręcznikami do religii.
Na portalach można znaleźć różnorodne materiały pomocnicze, skorelowane z treściami zawartymi w „Podstawie programowej katechezy Kościoła katolickiego”. W przypadku niektórych portali, materiały katechetyczne są dostępne po bezpłatnym zalogowaniu:
https://portalkatechetyczny.pl
https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety
https://www.swietywojciech.pl/strefa-katechety
Poza stronami prowadzonymi przez wydawców podręczników do religii, nie brakuje w sieci serwisów, blogów czy kanałów katechetycznych ukazujących bogactwo metodyczne i kreatywność katechetów – one również mogą być wsparciem w organizacji kształcenia na odległość. Niezależnie od powyższych propozycji, komisja zachęca do wykorzystywania znanych w kształceniu ogólnym platform edukacyjnych i innych narzędzi cyfrowych, umożliwiających zdalne nauczanie.
za: https://ekai.pl/zdalne-nauczanie-religii-publikujemy-niezbedne-pomoce-dla-katechetow/
Zachęcam do skorzystania stron:
- strona Ministerstwa Edukacji Narodowej: www.men.gov.pl
- strona diecezji bydgoskiej: http://katecheza.bydgoszcz.pl/pomoce/e-katecheza/
- Mocni w Duchu tv live dla dzieci: https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk02h-EylVuygj_cXOlbkcGfhE6e3qw%3A1584546179899&source=hp&ei=g0FyXtngM4u6aZOPhDA&q=mocni+w+duchu+tv+live+dla+dzieci&oq=mocni&gs_l=psy-ab.1.0.35i39l2j0i3j0i131l2j0i3j0i131j0i3l2j0i131.15305.16903..19173...2.0..0.102.441.4j1......0....1..gws-wiz.....10..35i362i39j0i131i67j0j0i67.4MbT_Ioo2Ac (transmisje dla dzieci w wieku 6 - 11 lat, od poniedziałku do piątku, godz. 11.00 – 12.30)
- Katecheza bez granic – projekt diecezji pelplińskiej dla uczniów szkół ponadpodstawowych: https://www.youtube.com/channel/UCjdkRgVRMRZ-ZetIJdgkTpg
- strona 3MC; zawiera filmy - trzyminutowy katechizm Polski https://www.youtube.com/playlist?list=PLIcePO_eJb2-DRzJ-mpYDdvBKcsGutqlq