SIEĆ TIK „Aktywna Tablica” edycja 3. Scenariusze lekcji
W trzeciej edycji międzyszkolnej sieci „Aktywna tablica” w ramach rządowego programu wsparcia w rozwijaniu szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w Miejskim Ośrodku Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy udział wzięli przedstawiciele jedenastu placówek.
Bydgoskie szkoły uczestniczące w trzeciej edycji sieci MOEN „Aktywna Tablica”:
- Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Sportowymi,
- Szkoła Podstawowa nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi,
- Szkoła Podstawowa nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi (Zespół Szkół nr 29),
- Szkoła Podstawowa nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi (Zespół Szkół nr 8),
- Szkoła Podstawowa nr 23 Specjalna (Zespół Szkół nr 31 Specjalnych),
- Szkoła Podstawowa nr 44 Mistrzostwa Sportowego (Zespół Szkół nr 5),
- Szkoła Podstawowa nr 55 Specjalna (Bydgoski Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych),
- Szkoła Podstawowa nr 56 z Oddziałami Integracyjnymi,
- Szkoła Podstawowa nr 58,
- Szkoła Podstawowa nr 61 (Zespół Szkół nr 32),
- Szkoła Podstawowa nr 64 z Oddziałami Sportowymi (Zespół Szkół nr 27).
Wytyczne programu obejmowały m.in.:
- Udział przedstawicieli placówek co najmniej w trzech spotkaniach dedykowanej, międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.
- Zorganizowanie w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu.
- Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk itp.
W Miejskim Ośrodku Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy w ramach trzeciej edycja tej sieci zorganizowano i przeprowadzono pięć spotkań z czego trzy pierwsze odbyły się w trybie stacjonarnym w siedzibie MOEN, zaś dwa ostatnie w trybie zdalnym. Nauczyciele organizowali w macierzystych placówkach otwarte lekcje z dziećmi i młodzieżą, które były obserwowane przez zaproszonych reprezentantów grona pedagogicznego.
Możecie Państwo skorzystać z zamieszczonych poniżej scenariuszy i konspektów autorstwa nauczycieli z placówek uczestniczących w trzeciej edycji sieci wsparcia międzyszkolnego „Aktywna Tablica” w Bydgoszczy.
Wszystkim uczestnikom naszej sieci wsparcia raz jeszcze dziękuję za udział w spotkaniach, wymianę doświadczeń oraz wspaniałą atmosferę w trakcie wspólnej pracy.
Paweł Załęcki (pawel.zalecki@edu.bydgoszcz.pl)
Pliki do pobrania:
- SP 4 Bizancjum greckie cesarstwo Rzymian - historia
- SP 4 Insurekcja kościuszkowska - historia klasa IV
- SP 4 Prezentacja Bizancjum - greckie cesarstwo Rzymian
- SP 4 Pola figur powtórzenie wiadomości - matematyka klasa VI
- SP 4 Powtórzenie wiadomości o procentach - matematyka klasa VI
- SP 12 W roli głównej podmiot i orzeczenie - powtórzenie - język polski klasa V
- SP 12 Zdanie złożone współrzędnie - powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem - język polski klasa VI
- SP 12 Korzystam z Internetu i jestem bezpieczny - informatyka klasa IV
- SP 12 Prezentacja jest OK - Projekt biologiczno-informatyczny - informatyka klasa V
- SP 13 Poznajemy zwyczaje Eskimosów - edukacja zintegrowana klasa III
- SP 13 Rozpoznawanie godzin i minut na zegarze tarczowym. Obliczenia zegarowe edukacja - matematyczna klasa III
- SP 13 Propozycje zajęć zdalnego nauczania dla grupy pięciolatków 2
- SP 13 FILM Mniszek lekarski
- SP 13 FILM Pająk
- SP 18 Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach - matematyka klasa V
- SP 18 Wzory i nazwy soli - chemia klasa VIII
- SP 23 Dzień Ziemi. Dbam o swoją planetę - klasa VII uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną
- SP 23 Wiosna w ogrodzie - klasa VII uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną
- SP 23 Farben kolory język niemiecki klasa III
- SP 23 Literowe historie zi jak ziarno edukacja wczesnoszkolna
- SP 44 Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego - język polski klasa VI
- SP 44 Ruszamy w ekscytującą podróż w poszukiwaniu części mowy - język polski klasa IV
- SP 44 Działania na ułamkach dziesiętnych - matematyka klasa V
- SP 44 Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych - matematyka klasa VI
- SP 55 Czas w historii - cyfry rzymskie i arabskie - klasa IV
- SP 55 Żegnamy baśnie - klasa IV
- SP 55 Do czego roślinie kwiaty i nasiona - klasa II
- SP 55 Utrwalenie tabliczki mnożenia do 100 - klasa III
- SP 56 22 kwietnia - Dzień Ziemi
- SP 56 Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- SP 56 Opisywanie górskiego krajobrazu - edukacja wczesnoszkolna
- SP 56 W polarnej zagrodzie - edukacja wczesnoszkolna
- SP 56 Household chores - obowiązki w domu - język angielski klasa V
- SP 56 Russells hobbies utrwalenie słownictwa związanego z zajęciami pozalekcyjnymi i dniami tygodnia język angielski klasa III
- SP 58 Dodawanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach - matematyka klasa IV
- SP 58 Obliczamy pola wielokątów - matematyka klasa 6
- SP 58 At the doctor's - dialog u lekarza - język angielski klasa VI
- SP 58 Mind the gap - Zadania z luką - język angielski klasa VIII
- SP 61 Ein ganz normaler Tag -0 Całkiem zwykły dzień język - niemiecki klasa VII
- SP 61 Wo sind die Möbel - Gdzie są meble - język niemiecki klasa VIII
- SP 61 Obliczanie obwodów figur geometrycznych - edukacja wczesnoszkolna
- SP 61 Podróże po Polsce - Kraków - edukacja wczesnoszkolna
- SP 64 Dlaczego powinniśmy znać i rozumieć zjawiska fonetyczne zachodzące w naszym języku
- SP 64 Znawcy części mowy na start - klasa V
- SP 64 Jak dopełnienie uzupełnia orzeczenie - język polski klasa VI
- SP 64 Poetycki obraz burzy - język polski klasa V