Małymi krokami w kierunku lepszej edukacji
Większość nauczycieli nie jest zadowolona z warunków pracy w swojej sali. Każdy szuka ulepszenia, zmian i usprawnienia funkcjonalności miejsc edukacji. Tyle ile nauczycieli, tyle pomysłów — dlatego dzisiaj w grupach próbowaliśmy rozwiązać nasze problemy. Na początku kursu każdy narysował swoją salę, a dzisiaj poprawialiśmy je zgodnie z usłyszanymi w ciągu ostatnich dni wskazówkami.
Pracując w mieszanych narodowościowo grupach, zorientowaliśmy się, że nie zawsze przestrzeń, miejsce i finanse stanowią problem. W każdym z krajów pojawiał się argument przepełnionych klas, a co za tym idzie — braku miejsca, odbywania każdej lekcji w innej sali, czy niechętnych na zmiany kolegów z pracy, czy dyrekcji. Debatując nad tymi problemami, znaleźliśmy kilka rozwiązań, które będziemy próbowali przenieść na grunt naszych szkół.
Nadrzędnym zadaniem było jednak zaplanowanie naszych sal w nowy sposób. Sale marzeń zawierały kąciki odpoczynku, strefy gier oraz nowoczesne meble z możliwością szybkiej zmiany aranżacji. Były jasne, zawierały ciepłe kolory i system wygłuszający. Niestety większość takich innowacji wiąże się z nakładem finansowym oraz zmianami systemowymi w szkole. Wszystko jest możliwe, ale powoli i stopniowo.
Zmiany zaczynać można na przykład od modyfikacji otoczenia i wyjścia z zajęciami poza salę lekcyjną. Sami przetestowaliśmy, ile radości dają gry miejskie i wykonywanie zadań z aplikacją.
Dla wszystkich ciekawych poznanych przez nas rozwiązań, metod i sposobów zmian, oraz tych, którzy lubią zaskakiwać uczniów, zapraszamy na szkolenia w MOEN, które już wkrótce.