Badanie - Postawy bydgoskich maturzystów 2022
Badanie - Postawy bydgoskich maturzystów 2022
Pracownicy naukowi Wydziału Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (dr Izabela Kapsa, dr Wojciech Trempała) prowadzą badania wśród tegorocznych maturzystów, których przedmiotem są takie kwestie jak: orientacje wartościujące, poglądy polityczne i wiedza z tego zakresu, świadomość ekologiczna oraz spostrzeganie Bydgoszczy. Do tej pory odbyły się dwie edycje takich badań w roku 2018 i 2019.
Raporty z tychże badań zostały opublikowane między innymi w następujących tekstach:
- R. Leppert, I. Kapsa, A. Nowakowska-Kutra, W. Trempała, Bydgoscy maturzyści. Orientacje życiowe i polityczne a postawy wobec uchodźców oraz migrantów – raport z badań z 2018 roku [w:] Ł. Jureńczyk, J. Szczutkowska, W. Trempała, P. Wenderlich, Zjawiska migracji i uchodźstwa w kulturze i sztuce XX i XXI wieku, Bydgoszcz 2019, ss. 145-162;
- I. Kapsa, W. Trempała, Environmental Awareness Amongst Youth in Times of Environmental Crisis, „Athenaeum” 67 (3): ss. 115-130.;
- W. Trempała, I. Kapsa, Oferta kulturalna i atrakcyjność Bydgoszczy w opiniach maturzystów – raport z badań [w:] A. Kaszkur, A. Laska, Nowa polityka miejska, Bydgoszcz 2020, ss. 205-223.
Kontynuowany projekt pozwoli uchwycić ewentualne zmiany, które zaszły w postawach, przekonaniach i preferencjach młodzieży maturalnej przez okres pandemii koronawirusa Sars-Cov 2.
Badanie polega na wypełnieniu kwestionariusza ankiety dostępnego pod adresem:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfvkHJ2tquMkQcNvQbnmLVA5bHVnVaKTjm1CFAEK3yF-x-eVA/viewform.
Pomiar jest prowadzony w sposób anonimowy, uniemożliwiający identyfikację osób biorących w nich udział oraz szkół, w których zostały przeprowadzone. Wypełnienie ankiety przez uczniów zajmuje ok. 20-30 minut.
Zadanie wpisuje się w założenia "Programu Rozwoju Edukacji Miasta Bydgoszczy", zadanie: 2.4.2 Diagnoza postaw obywatelskich,
którego koordynatorem jest Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.
Zapraszamy do udziału.