Projekt Erasmus+ 'SCIENCE'
Nauki ścisłe są jednym z najistotniejszych elementów edukacyjnych współczesnej rzeczywistości szkolnej. Są one obecne na egzaminach kończących etapy edukacyjne, a także wyposażają młodego człowieka w umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Od lat przedmioty ścisłe, jako trudniejsze i mniej popularne budzą niepokój uczniów.
Mając na uwadze wybrane priorytety sformułowaliśmy cele projektu Erasmus+ w akcji 2, który chcielibyśmy osiągnąć w trakcie współpracy z czeską szkołą partnerską: Zakladni skola a Gymnazium w Vodnanach. Projekt nosi tytuł: „SCIENCE - Searching clue innovations in neighbourhood countries' education”, czyli poszukiwanie kluczowych innowacji w edukacji krajów sąsiedzkich. Polegał będzie on na wymianie praktyk z zakresu uczenia kontekstowego STEM, interaktywnych aplikacji i metod nauczania, uczeniu się opartym na metodzie dociekania naukowego i rozwijaniu krytycznego myślenia opartego na doświadczeniu.
STEM oznacza naukę, technologię, inżynierię i matematykę jako filozofię nauczania, która integruje wszystkie cztery dyscypliny razem w jeden, interdyscyplinarny program, który oferuje nauczanie w świecie rzeczywistym.
Dodatkowym celem jest wprowadzenie innowacyjnej metody o nazwie IBSE (Inquiry-Based Science Education) do nauczania przedmiotów ścisłych. Główną grupą docelową naszego projektu są nauczyciele przedmiotów ścisłych oraz uczniowie.
Działania mają na celu osiągnięcie lepszych wyników uczniów poprzez doskonalenie samych nauczycieli.
Czeski partner to instytucja, w której nauczanie przedmiotów ścisłych jest bardzo wyjątkowe i innowacyjne. Mamy nadzieję wypracować korzystne efekty naszej współpracy. Do spodziewanych rezultatów należeć będzie między innymi publikacja metodyczna z dodatkami w postaci scenariuszy i gotowych wskazówek z innowacyjnym czynnikiem nauczania przedmiotów ścisłych.
Realizacją projektu na terenie MOEN zajmą się metodycy biologii, chemii i fizyki: pani Agnieszka Mądzielewska-Jagodzińska, pani Agnieszka Grzelakowska oraz pan Romaric Abdoul. Koordynatorem projektu została pani Joanna Gralak. Zapraszamy do śledzenie strony projektu, nowości i cennych informacji.