Tematyka zajęć w ramach programu "Połączmy się"
TEMATY ZAJĘĆ FILMOWYCH
1. Pomysł na film – szukamy pomysłu na scenariusz.
Etapy tworzenia profesjonalnego i amatorskiego filmu. Czym jest preprodukcja, zdjęcia i postprodukcja.
2. Jak wybrać lokację – miejsce, w którym powstaną zdjęcia.
Przygotowanie scenariusza filmu, organizacja nagrań, casting.
3. Dokumentacja przed zdjęciami.
Jak przygotować plan zdjęciowy? Czym na planie zajmuje się reżyser, operator kamery, dźwiękowiec czy oświetleniowiec?
4. Castingi – wybór aktorów i ekipy.
Kilka niezbędnych informacji o kamerach, oświetleniu, kadrach i nagrywaniu dźwięku. Techniczne aspekty filmowania.
5. Scenariusz – pisanie, ułożenie scen.
Nagrania czyli praca ekipy filmowej. Jak pracuje reżyser a jak operator kamery? Praca z aktorami.
6. Przygotowanie do zdjęć.
Przeglądanie nagranego materiału. Czy mamy to czego chcieliśmy?
7. Zdjęcia do filmu.
Montaż filmu czyli historia nabiera kształtu. Układanie ujęć i kilka wskazówek i zasad montażu.
8. Kto jest kim na planie.
Koloryzacja filmu i efekty specjalne. Jak kolory pomagają opowiedzieć historię?
9. Montaż i postprodukcja.
Udźwiękowienie filmu. Jak muzyka działa na widza i efekty dźwiękowe.
10. Promocja filmu.
Ostateczna wersja filmu czyli kolaudacja. Analiza filmu i ostateczny kształt naszej produkcji.
TEMATY ZAJĘĆ MEDIALNYCH
1. Media społecznościowe – jakie zagrożenia, a jakie korzyści?
Ogólne zajęcia przedstawiające korzyści i zagrożenia płynące z mediów społecznościowych. Krótka charakterystyka oraz pakiet podstawowych informacji.
2. Bańki informacyjne – to my kreujemy swój świat, czy robią to za nas moderatorzy mediów społecznościowych?
Czym są tzw. bańki, czyli społeczności, do których przynależymy w mediach społecznościowych. Jak wpływa to na nasze postrzeganie rzeczywistości? Czy można się wyrwać z tych baniek?
3. Ogarnij swojego smartfona, zanim on zabije Ciebie!
Dlaczego smartfon nami rządzi i czy rzeczywiście tak jest? Jak to sprawdzić? W jaki sposób przejąć nad nim kontrolę, a przede wszystkim jak uświadomić sobie, że to on sprawuje kontrolę nad nami?
4. Jesteś pod ostrzałem, czyli jak nie zginąć na froncie informacji ?
Czym dzisiaj jest informacja? Jak natłok informacyjny odbija się na jakości naszego życia? Praktyczne porady – jak z tym sobie poradzić, wyselekcjonować to co ważne?
5. Facebook i Instagram, a życie w jaskiniach – różnice i wspólne mianowniki ?
Twórcy mediów społecznościowych przyciągając do nich odbiorców stosują bardzo proste chwyty znane od stuleci, a nawet od prehistorii. O dziwo – wciąż dajemy się na nie złapać.
6. Media – czy jeszcze istnieją i są dzisiaj potrzebne?
Jak Internet zmienił media. Czy media i dziennikarstwo w ogóle są dzisiaj potrzebne? Komu i do czego? Jakie ryzyko niesie z sobą świat bez profesjonalnych i obiektywnych mediów? Jak przetrwać w świecie, w którym wszystko jest mediami.
7. Czy w Sieci możemy wszystko? Gdzie są granice?
Gdzie się kończy anonimowość w Internecie. Czy opublikowanie czyjegoś zdjęcia jest dozwolone, a może to już kradzież praw autorskich, za które grożą nam poważne konsekwencje? Gdzie jest granica między krytyką a naruszeniem czyichś dóbr osobistych? Czy mnie można w Internecie bezkarnie obrażać? Jakie mam prawa?
8. Trudne słowo UZALEŻNIENIE. Czy od Internetu można się uzależnić? Jak to zbadać oraz leczyć?
Czy od Internetu można się uzależnić? W jaki sposób, przecież dzisiaj wszystko dzieje się w sieci? Gdzie przebiega granica między uzależnieniem a kompulsywnym używaniem? Jak zdiagnozować chorobę? I jak z niej wyjść?
9. Korzystaj mądrze z wyrazków XXI wieku. To jest możliwe!
Na czym polega mądre korzystanie z Internetu? Jak samemu kontrolować się w sieci? Jak nie ulegać manipulacji?
10. Dziesięć pułapek, które czyha na Ciebie w wirtualnym świecie.
Prosta rzecz – scrollowanie Facebooka, czyli niekończąca się przestrzeń, w której znajdziesz ciągle coś nowego.
Albo lajki, pod twoimi postami. I dobór tych, a nie innych treści – myślisz, że jest przypadkowy? Nie! To pułapka. I czeka na Ciebie dużo więcej podobnych pułapek. 10 z nich omówię na ostatnich zajęciach z cyklu medialnego.
TEMATY ZAJĘĆ AKTYWIZUJĄCYCH (TANECZNO-RUCHOWE)
1. Relaksacja i uwolnienie napięć.
Zajęcia polegają na wyrzuceniu z siebie negatywnych emocji poprzez taniec.
2. Poprawa relacji z ludźmi.
Podczas zajęć uczymy się jak dzięki nauce tańce utrzymywać prawidłowe kontakty z rówieśnikami oraz z najbliższym otoczeniem.
3. Rozwój świadomości ciała.
Podczas zajęć poznajemy swoje ciało i możliwości jego rozwoju wynikające z tańca.
4. Rozwój inteligencji emocjonalnej.
Taniec jako narzędzie do poznania własnych emocji towarzyszących nam podczas zajęć.
5. Poprawa ogólnej sprawności, kondycji fizycznej.
Dzięki tym zajęciom odpowiedni dobór ćwiczeń pozwoli poprawić sprawność i kondycję fizyczną.
6. Koordynacja ruchowa.
Nauka figur doskonalących koordynację ruchową.
7. Rozwój kreatywności.
Wspólne tworzenie choreografii tanecznej.
8. Lepsze poznanie siebie.
Twój taniec świadczy o Tobie, czyli czego dowiadujemy się o sobie w tańcu.
9. Rozwój umiejętności wyrażania siebie poprzez ciało i ruch.
Nauka bardziej skomplikowanych układów choreograficznych. Rozwinięcie umiejętności nabytych podczas wcześniejszych zajęć.
10. Rozumienie języka ruchu.
Jak poprzez taniec wyrazić swoje różne stany emocjonalne. Podsumowanie cyklu 10 zajęć.