Opis

W roku szkolnym 2020/2021 realizujemy szkoleniowe rady pedagogiczne zgodnie z przeprowadzoną diagnozą potrzeb w danej szkole/placówce (formularz zgłoszenia rady pedagogicznej) oraz z uwzględnieniem:

 

Podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa

  • Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
  • Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.
  • Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i  edukacyjnych.
  • Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  • Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych

Priorytetów Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty:

  • Prowadzenie innowacji pedagogicznych jako stałego i integralnego elementu funkcjonowania szkoły, mającegona celu podniesienie jakości jej pracy.
  • Promowanie etycznych wartości jako fundamentu kształtowania charakteru uczniów i przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom.

Rekomendacji Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty:

 

  • Rozwijanie umiejętności informatycznych nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem nauczania zdalnego. Sposoby sprawdzania, oceniania wiedzy i umiejętności uczniów w ramach pracy zdalnej z zastosowaniem elementów oceniania kształtującego. Sposób badania efektywności kształcenia.
  • Budowanie relacji i wzajemna komunikacja jako podstawy skutecznej współpracy w sytuacjach nietypowych, trudnych, kryzysowych, w tym metody komunikowania się z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Nowoczesne formy i aktywizujące metody pracy z uczniem, z uwzględnieniem indywidualizacji nauczania i kompetencji kluczowych. Wykorzystanie telekonferencji w pracy.
  • Skuteczne narzędzia oraz materiały edukacyjne do nauczania zdalnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną. Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej do wspierania rozwoju dziecka/ucznia.
  • Możliwości skutecznego kształcenia na odległość podczas zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz wychowania przedszkolnego, w tym zajęć o charakterze terapeutycznym dla dzieci z niepełnosprawnością umiarkowaną, ze sprzężeniami i autyzmem.
  • Współpraca i wsparcie dla uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektorów w sytuacjach kryzysowych, w tym w warunkach pracy zdalnej.
  • Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela – budowanie autorytetu, podstawowe obowiązki, awans zawodowy.
  • Tworzenie programów i innowacji pedagogicznych – metodologia pracy, ze szczególnym uwzględnieniem diagnozy edukacyjnej.
  • Kształcenie dualne w ramach praktycznej nauki zawodu w szkołach zawodowych.